הפרעת קשב ופעלתנות יתר

מה אנחנו יודעים על הפרעת קשב ופעלתנות יתר?

הפרעת קשב וריכוז, ADD/ADHD, הופכת עם השנים לנחלתם של יותר ויותר ילדים, ככל הנראה עקב מודעות גבוהה יותר בקרב ההורים, המובילה ליותר אבחונים, וגם בגלל הדרישות החברתיות להישגיות.
כ-4%-8% מהילדים סובלים מהפרעת קשב, שעלולות להוביל להישגים ירודים בלימודים, להפרעות התנהגותיות, כמו למשל חוסר היכולת להתרכז ולשבת במקום אחד במשך זמן רב.
כמו כן, להפרעות רגשיות, ולתקשורת לקויה עם ההורים, האחים וילדים אחרים.
הורים לילדים כאלו לא תמיד יודעים כיצד לדבר עם ילדיהם או לעזור להם, וכך נוצר מעגל אינסופי של כעסים וחוסר הבנה.
בעלי הפרעת קשב, מחפשים דרך להתמודד עם התופעות העיקריות של קשיי קשב, שהן:
טווח ריכוז קצר למשימות שנתפסות כלא מעניינות.
קושי בשליטה במצבי רוח.
קשיים בשליטה באימפולסיביות.
נטייה לחוסר רוגע רגשי ו/או תנועתי.
קושי בהתחלת ובסיום מטלות.
קושי בתחושת זמן.
נטייה לביקורת עצמית.
נטייה להאשמת אחרים.
קשיי תקשורת – חסכים בכישורים חברתיים.
ליקויי למידה לא מילוליים ארגון מרחב, תפיסת התמונה הגדולה, כישורים חברתיים.
ילדים עם הפרעת קשב, הניחנים לרוב ביכולת שכלית תקינה ולרבים מהם אף גבוהה, חווים את הפער הלא ברור עבורם בין היכולות שלהם לבין ההישגים שלהם.

 

הפרעת קשב וריכוז, ילדה מתמודדת עם משימות לימודיות

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים

אנא הזן את השם שלך.
אנא הזן מספר טלפון תקין.
אנא הזן הודעה.

המלצות

הורים של עמית, כתה ז'

"הדבר המשמעותי ביותר עבורנו שאנחנו רואים שעמית יותר עצמאי, לוקח יוזמה ואחריות, יש שיפור ניכר בקשר אתנו, ואנחנו שמחים על המעורבות והאקטיביות שלו. תודה לך דבורה, על שידעת להפעיל את עמית ואותנו, על הסבלנות והכלים שנתת לנו ובעיקר תודה שעזרת לנו לא ליפול לתוך הבור שוב..."

מיכל, כתה ח'
"התוצאות הטובות שאני קבלתי מתוך השתתפותי בתכנית - מוטיבצייה להשקיע בלימודים, אני מאמינה בעצמי, יודעת לקחת אחריות, מצב הרוח שלי טוב יותר, למדתי למצוא עניין בנושאים שלא מעניינים אותי, נקודת המבט שלי התרחבה. זה שדברנו גם על דברים שמעניינים אותי ושאני אוהבת מעבר ללימודים היה לי מאד חשוב ותומך. זה מאד עזר לי. ההורים של מיכל מוסיפים - שהפגישות והאימונים נתנו לה הרבה כוח והרגשה טובה ואנחנו מאד שמחים שעשינו זאת".

נאור, כתה ח'
"תודה רבה על ההקשבה ועל התמיכה תודה שהיית לי כאוזן קשבת, ושתמיד ניסית למצוא פתרון לבעיותיי, אני מאחל לך שתהיה לך פרנסה טובה. התוצאות הטובות שהשגתי הן בטחון עצמי ושליטה עצמית, אחריות ובגרות. תודה רבה".

מיטל, כתה ח'

"דבורה,
רצינו להודות לך מעומק הלב, על שהיית לנו לתקופה, עוגן בעת סערה.
הגענו אליך עם בתנו, נערה צעירה, שקבוצת החברות שלה הפנתה לה עורף באופן מפתיע.
ליבה של הילדה היה שבור, מאוכזב ובטחונה החברתי המוצק והמגובש התמוסס באחת.
חיזקנו אותה, הבענו את ביטחוננו בחוסנה, בצדקת דרכה וביכולותיה, אך הרגשנו שמעבר לשיח איתנו, שבו גם אנו גילינו מעורבות רגשית-משפחתית, נוכל להיעזר בגורם חיצוני, מאזן, מנוסה שיסייע לנו בהתמודדות.
הגענו אליך בדרך מקרה – והתמסרנו!
דבורה, סייעת לבתנו, לפתוח את ליבה ולהתעמת עם הקושי, הובלת וכיוונת אותה למצוא בתוכה את הכוח להרים את הראש, לימדת אותה לקחת את הטוב ולהשאיר את הרע מאחור, לבחון את הסיכוי מול הסיכון, ונטעת בה את הביטחון, כי בידיה הכוח להצליח ואת האמונה, כי היא יכולה לבחור להחזיר את עצמה למקום ולפוזיציה טובה ובטוחה.
אנו מודים לך, על שתרמת לנו ממקצועיותך הרבה ומניסיונך, מחוכמתך ותבונתך בניתוח הדברים, על המסירות האינסופית לתהליך ועל יכולתך הבלתי מתפשרת ללוות אותנו, להתקשר ולהתעניין בשלומנו בין המפגשים, בשליחת מייל מפרגן ובהתעניינות מחממת לב ומחזקת.
אנו רוצים להודות לך, שהיית שותפה להתלבטויות של הילדה כמו גם להתלבטויות שלנו, שהתאמת את הדרך לאופי ולאישיות שלנו, והושטת לנו יד תומכת ומחזקת, עד שהצלחנו לחצות את המשבר ולהגיע חזרה לחוף מבטחים.
בהוקרה ואהבה רבה".

שיר, כתה ט'

"וואוו... אני לא יכולה לבטא את התודה שלי בשתי שורות. לא רק שעזרת לי להשיג מטרות את גם עשית את זה בצורה כל כך כייפית ואני ממש ממש אוהבת אותך. גם אמא שלי רואה שיפור מאד גדול במיקוד, ביחס ללימודים ובעמידה במטלות. גם הביטחון העצמי שלי התחזק מאד והיחסים החברתיים התעצמו. לא פחות חשוב - אני יותר רגועה עכשיו".

נעם, כתה ו'
"אני מרגישה שתהליך האימון מאד עזר לי ביכולת לעמוד על דעתי וביכולת להביע את עצמי וזה עזר לי עם הביטחון העצמי שלי. תודה רבה!"

היי דבורה,
תודה רבה על ההיכרות אתך ועל הסבלנות והיחס כלפי שקד וכלפינו.
שקד נהנתה ללכת למפגשים ומבחינתנו זה אומר הכל.
בעצתך, הבאתי לשקד יומן קטן עם ימים והיא מסמנת כל יום שעובר ומחכה- תודה על הרעיון זה באמת עוזר לתת לה קצת תחושת זמן.
אני חושבת שהמפגשים עזרו לה להתמקד ולתת לה כלים להבין לקראת מה היא עומדת להתמודד ואני כן רואה שיפור ורצון לשבת וללמוד.
אני מאמינה (ומקווה) שהעליה לכיתה א' לא תותיר לה ברירה אלא להתמודד עם דברים שבבית היא פחות נחשפת.
המשחק שהבאת לה מקסים. כמובן שמבחינתה הכי חשוב שזה הגיע בקופסא עם השם שלה אבל הרעיון מאחוריו באמת כיף ושיחקנו איתו:)  תודה רבה על המפגשים ועל הידע.