עוד על הפרעת קשב ופעלתנות יתר

בין מאפייני הפרעת קשב 
קשיי ויסות של ההתנהגות, של הקשב, של הדחפים, של הרגישות ושל הפעילות המוטורית.
אימפולסיביות רבה, נטייה לתגובתיות מועצמת, קושי בדחיית סיפוקים.
נטייה להתנהגות מסתכנת.
קשיי התארגנות.
צורך בגירויים רבי עוצמה
קשיים בהישמעות לסמכות וכדומה.

כל הקשיים האלו, כל אחד לחוד וכולם ביחד, במידה כזו או אחרת, יוצרים קושיי בולט מול הדרישות הלימודיות והחינוכיות בבית הספר ובסביבה החברתית והמשפחתית.
כדי להצליח לתפקד במסגרת חינוכית (משפחתית או בית ספרית) אנחנו נדרשים ל:
קשב, התנהגות מתאימה, שליטה בדחפים שלנו, סף רגישות סביר שיאפשר לנו להתמודד עם המציאות היומיומית של חברת הילדים, התארגנות, ריכוז וקבלת סמכות. ולילדי הפרעת קשב, באופן הכי אובייקטיבי, קשה עם כל הדרישות.
חשוב לציין כי לא כל מאפיין בא לידי ביטוי אצל כל ילד ולא באותה מידה.

אם נתמקד בקשיים בתחום הלימודי נמצא:

קשיי קשב.

קושי בהתארגנות.

מוטיבצייה נמוכה.

פער, שאינו ברור לילד, בין יכולת לתוצאות.

קושי בשליטה בכעסים.

קשיים חברתיים.

דימוי עצמי נמוך.

רגישות גבוהה.