היי לכולם, מקווה שאתם בטוב
יש מצב שגם אתם חווים שהעולם שלנו הוא הפרעת קשב אחת גדולה?
גם אם אנחנו לא מאובחנים, יש לנו הסחות, גירויים, מתחים, אינטנסיביות, לחצים, עומס, מחשבות שליליות, חוסר סדר וארגון, חוסר בכישורי תקשורת ובמיומנויות חברתיות.
העולם שלנו הוא עולם של שינויים מהירים, חדים, שמשפיעים ומעצבים את היומיום שלנו.
נוסיף לכך את מצבנו הפרטי כתושבי העוטף, אז בכלל.
כשאני גם אמא.אבא, גם עצמאי.ת, גם מושפע.ת מהסביבה, יש לי אתגר להתנהל באופן הכי אפקטיבי שאני יכול.ה כדי לנהל את החיים שלי על כל מרכיביהם באופן מיטבי.
הכנתי כמה רעיונות להתנהלות יעילה יותר, גם מתוך ניסיוני האישי כעצמאית וגם מתוך המומחיות שלי בפתרונות להפרעת קשב וריכוז.
הסחות דעת – האתגר הגדול לטעמי כשאני עובד.ת מהבית. בזמנים האלו שאני עם עצמי מול המחשב ומול המשימות העסקיות שלי, ויש לי קושי להתרכז ולהתמקד.
להחליט על חצי שעה של מיקוד. לסגור טלפונים, לסגור התראות, להזיז הצידה את כל מה שעלול להפריע לי. אחרי חצי שעה – לעשות הפסקה, להציץ בטלפון, לקום, להכין לי משהו לשתות או לאכול. ולחזור בחזרה לעוד חצי שעה – רק של מיקוד בדבר שבחרתי להתמקד בו.
פעילות ספורטיבית מגבירה את העוררות שלנו ואת הקשב שלנו. כך שאם אתם חווים קושי בלהתרכז באיזושהי משימה – תעשו פעילות ספורטיבית של 4 דקות לפני שאתם מתחילים.

בתוך שלל הפעולות שלנו – יש כאלו יותר מעניינות וכאלו שיותר משעממות. תבחרו לעשות את המשימות המשעממות בזמן שהוא טוב יותר מבחינת העוררות שלכם.
או לחילופין, בזמן הטוב שלכם תבחרו לעשות את המשימות החשובות לעסק שלכם, ואת המשימות המשעממות תעשו בליווי מוזיקלי (כל דבר שאתם אוהבים לשמוע ומטעין אתכם באנרגיה).
ניהול הזמן – כולם מדברים על ניהול זמן. האמת שכל אחד מאתנו מקבל את אותה מנה. את אותה קצבה. היות שיש לנו כל כך הרבה משימות, קורה שהדברים החשובים נדחפים הצידה על ידי הדברים הדחופים שנדחפים לסדר היום שלנו, בלי שהזמנו אותם.
מכירים את שיטת הדחוף/ חשוב? רוצים להכיר? דברו אתי!!!

השאר תגובה