יחי החופש הגדול!!!

החופש הגדול, ביטוי שאפשר לשמוע אותו בכל מיני קולות
הקול של הילדים
איזה כייף, סופסוף, שמחה והילולה
הקול של ההורים 
מצד אחד איזו הקלה זו יכולה להיות שלא נצטרך
להתעסק עם שיעורי בית ומבחנים
ושלא נהיה לחוצים בבוקר,
ומצד שני – איך נעסיק את הילדים, מה יהיה עם כל ההוצאות,
איך נמצא פתרונות כשאנחנו עובדים והם לא במסגרת.
בהחלט מאתגר.
וישנו גם הקול של הפרעת הקשב
שאומר שאין מסגרת ואני לא יודע מה לעשות,
לא קל לי כשיש חוסר וודאות, אני משתעמם בקלות,
הילד שלי יהיה כל היום במסכים ועוד ועוד.

אני רוצה להציע לשמוע /להשמיע עוד קול
שאומר שזו יכולה להיות הזדמנות נפלאה
ליצור שיתופי פעולה עם הילדים שיוצאים לחופשת הקיץ.
הזדמנות לתת לילדים להיות יזמים,
ללמוד לקחת אחריות, לחזק את העצמאיות שלהם,
את הביטחון שלהם ואת הקשרים החברתיים שלהם.
לבוגרים שביניהם – לצאת לעבוד
ולהתנסות בעולם התעסוקה,
להתחבר לעולם הכלכלי,
מה זה אומר כסף וכמה צריך לעבוד בשבילו
עולם שמאפשר פיתוח כישורים וביטוי אישי.
מה דעתכם?
ובעיקר איך עושים את זה?

ההצעה שלי מתחלקת לשלושה חלקים:

שלב ההכנה
1. שתפו את הילדים ברעיון שלכם להתארגן לחופשת הקיץ ביחד אתם.
המסר: שתהיה לנו חופשת קיץ ………………………… !
אפשר להכין שלט שמייצג את הרצון/חזון/מטרה שלכם!
2. הכינו את לוח השנה – חודשים יולי אוגוסט.
3. מאד חשוב שתגבשו ביניכם את מסגרת התקציב שלכם לתקופה הזו.
4. סכמו ביניכם ההורים, מה הייתם רוצים לעשות בחופשת הקיץ כמשפחה.
5. בקשו מהילדים שיכינו רשימה של כל הדברים שהם היו רוצים לעשות בחופשת הקיץ.
6. בקשו מהם למיין את הרשימה – לפעילויות שהם יכולים לעשות לבד ופעילויות עם המשפחה.
7. בקשו מהילדים לדרג את הפעילויות לפי סדר עדיפויות שלהם.
8. הוסיפו פעילויות שחשוב לכם שהילדים יעשו בקיץ ובדקו אתם מה עמדתם.
9. תעסוקה בקיץ, בהתנדבות או בתשלום – איך משיגים עבודה, איך מתנהלים בעבודה,
חזקו אותם ותסמכו עליהם שהם יכולים להצליח.
10. הגיעו להסכמה לגבי הפעילויות שאתם מציעים.

שלב ניהול הזמן
1. שבצו בלוח השנה את כל הפעילויות שאתם כבר מחוייבים אליהם,
לכל ילד הכינו לוח בנפרד ושבצו את הפעילויות שהילד כבר מחוייב אליהן
(כמו – עבודה, שיעורי שחייה, מחנה קיץ, טיול תנועה, ביקור דודים, חוגים, קייטנות וכו').
2. התחילו עם הפעילויות המשותפות – וסכמו מתי אתם עושים אותן,
על פי הזמן שמתאים לכם ולילדים. רשמו בכל הלוחות שלכם.
3. עברו לפעילויות הפרטניות ובדקו עם הילדים מה הם רוצים לעשות בשבוע הראשון
ובשבוע השני של החופשה וכן הלאה. רשמו במשבצות המתאימות לפי הזמן שמתאים להם.
4. שימו לב לעשות רווחים, לפזר את הפעילויות ולא לצופף אותן.

שלב חלוקת התפקידים
1. בכל פעילות משפחתית חלקו את התפקידים ביניכם. מי לוקח אחריות על מה.
2. בפעילויות הפרטניות – רשמו עם הילד מה נדרש כדי לקיים את הפעילות, כדי שיהיה לו ברור
על מה עליו לקחת אחריות.
3. קבעו זמן מפגש קבוע לעשות מעקב על הביצוע, על ההנאה, על ההתאמה וכו'.
4. מסיקים מסקנות ומתאימים את התכנית בהתאם.

מאחלת לכם חופשת קיץ מהנה מאפשרת ובטוחה!

השאר תגובה