אימון משפחתי
במשפחה עם הפרעת קשב וריכוז, האימון מורכב משני מסלולים משלימים:
א. המסלול להורים מיועד להקנות להורים כלים לתמיכה בילד.ה שלהם, בכל הקשור להתמודדויות של הפרעת הקשב שלו.שלה.
כאשר ילד.ה נכנסים לתהליך אימוני, יש משקל מאד משמעותי לתמיכת ההורים. הנחת העבודה שלי היא שילד.ה יכולים לעשות שינוי בתנאי שיקרה שינוי גם בבית, גם בגישה של ההורים.
היות ואת הפרעת הקשב אי אפשר לקחת, והיא תמיד תהיה שם, חשוב לי לתת להורים כלים שישרתו אותם לאורך זמן.
את מסלול ההורים ניתן לקיים גם באמצעות תכנית ליווי אונליין - מצליחטורית! - איך להיות הורה מעולה עם הפרעת קשב. היות וכל ההדרכות נותנות כלים יישימים וברורים, הורים מצליחים לעבוד אתו ולשפר את היחסים ואת האווירה בבית. ובעיקר - ללמוד איך לתת לילד.ה שלי כלים להצלחה.
מה אנחנו עושים בתהליך של אימון משפחתי?
אנחנו מגבשים אסטרטגיה וגישה חינוכית המתאימה למי שאתם כהורים. יישום השיטה הנכונה תאפשר לכם לתמוך בילדיכם להצלחה, הן ביצירת קשרים ויחסים חברתיים והן בהצלחה בלימודים. אתם לא רק הורים מטפלים ואוהבים אלא גם 'מנטורים' של ילדיכם - מורי הדרך.
ב. אימון הילדים להצלחה - ע"י פיתוח הכישורים והיכולות האישיות הטבעיות של הילד הבאים לידי ביטוי מעשי ברכישת 'ארגז כלים' יישומי ביותר להצלחתם בחברה ובלימודים.
בסיס תכנית האימון בא לידי ביטוי בהגברת מודעות הילד לגבי הדברים בעלי הערך הטמונים בו ובכישרון הטבעי שיש לו. הנחת העבודה שלי אומרת שבכל ילד ישנם כשרונות טבעיים שמשום מה עדיין לא באו לידי ביטוי על פני השטח.
הרבה ילדים כבר מאמינים למה שאומרים אחרים עליהם, כמו למשל שהם 'לא שווים'.
כך נוצר בעצם 'כדור שלג' של דעות שיפוטים והערכות של המורים, חבריהם וגם של המשפחה.
כיוון שילד תמיד נמצא תחת פיקוח ובקרת המבוגרים והסביבה, והוא לפעמים טועה, או נכשל או מועד - הסביבה מיד מדווחת לו על כך. ואם הוא ילד שובב או לא מרוכז, מפוזר, הוא עלול לספוג הרבה הערות על התנהגותו. בשלב מסויים הילד יוצר לעצמו דימוי עצמי המושפע מהדעות השיפוטים והביקורות, ולא תחושת ערך עצמית פנימית המבטאת את יכולותיו האמיתיות.
וזה כמובן משפיע על הרגשותיו, מחשבותיו, הבאות לידי ביטוי גם בהתנהגותו וגם בתוצאותיו.....
במפגשים עמי, בשלב הראשון, אני מאמנת את הילד להכיר ולגלות את הערך העצמי שלו ("הזהב שלו").
בשלב השני בתהליך וכתולדה של גיבוש תודעת הערך העצמי, מתחיל תהליך התפתחותי מרגש של ביטוי הכישורים והיכולות שהיו רדומים, ובשלב המתקדם מתאמן הילד על יוזמה ומוביליות ביצירת יחסים, תקשורת אפקטיבית עם סביבתו.
כל זאת תוך תשומת לב מירבית למאפייני הפרעת הקשב והריכוז שהילד.ה חווים. לאיך זה משפיע עליהם ואיך ליצור להם תנאים טובים להצלחה. תנאים המותאמים להם באופן אישי, ליכולות, לצרכים ולמטרות.
לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים