אימון קוגניטיבי התנהגותי
הדרך שלי לאמן אנשים עם הפרעת קשב וריכוז, מורכבת משלושה שלבים:
1. לקבל - לקבל את הקשיים שלי, להיות מודע אליהם, להבין אותם.
2. להאמין - להבין שיש לי כוחות וחוזקות, יש לי כישורים ייחודיים רק לי, ואני יכול להיעזר בהם.
3. להצליח - להצליח להשיג את המטרות שלי בעזרת כלים אימוניים והכוונה.
אימון זה מיועד לצעירים, בוגרים, מבוגרים, ילדים, הרוצים להצליח ומוכנים לקבל כלים איך להתמודד עם המאפיינים של הפרעת הקשב האישית שלהם. זהו תהליך יעיל נגיש ומהיר, העוסק בניהול אישי, בסדר ובארגון, במחשבות מכשילות, בדימוי העצמי, בניהול הזמן.
אימון לבעלי הפרעת קשב וריכוז
שיטת האימון מותאמת לילדים ובוגרים עם הפרעת קשב וריכוז. מתוך הבנה למהות ההפרעה והמאפיינים שלה, הדרך להשיג תוצאות מותאמת מאד לחוזקות ולקשיים של הפרעת קשב.
אימון ADHD הוא תחום ספציפי בעולם האימון האישי. והוא מוגדר ע"י האגודה האמריקאית להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת שמסייעת למתאמנים לחיות חיים אפקטיביים ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור ביצועים וקידום איכות חייהם".
כמאמנת ADHD אני עוזרת למתאמנים שלי לפתח הבנה מקיפה של מאפייני ה-ADHD והשפעת המאפיינים על איכות חייהם. בנוסף, אני עובדת עם המתאמנים על יצירת מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות.
כל אלו עוזרים למתאמנים להישאר ממוקדים במטרותיהם, להתייצב מול מכשולים ולהתמודד עם נושאים הקשורים ל-ADHD כמו: ניהול זמן, ארגון ודימוי עצמי. אלו מסייעים בפיזור התמידי ובהשגת תפקוד יעיל יותר.
באימון קוגניטיבי התנהגותי מתמקדים בשלושה מישורים במקביל:
1. שינוי הרגלי חשיבה (ממחשבות שליליות למחשבות חיוביות, פרספקטיביות, לקיחת יוזמה ואחריות).
2. שינוי התנהגות – מהתנהגות ריאקטיבית חסרת שליטה שעלולה לגרום למתחים עם הסביבה למצב של התנהגות פרו-אקטיבית, עם יכולת וויסות ובחירה והשפעה חיובית על הסביבה. מעבר ממצב של חוסר תכנון וארגון, דחיינות ואי עמידה בזמנים, למסוגלות ביצירת סדרי עדיפויות, מילוי התחייבויות ותפקוד בזמן לחץ.
3. שינוי בתגובות פיסיולוגיות, טכניקות הרגעה. כל זאת כדי לאפשר שינוי בר ערך יותר בחשיבה ובהתנהגות. לימוד ופיתוח יכולת הגוף להירגע מאפשרים למתאמנים ליצור שינויים רצויים.