מתאמנים מספרים

מה הקשר בין קאזינו, יחסי המרה - לילד מאושר בכיתה ג'

מה הקשר בין קאזינו, יחסי המרה - לילד מאושר בכיתה ב
אני רוצה לספר לכם על אמא של... שלאורך כל השנה חפשה, טרחה, עמלה ודאגה לבן שלה שלומד בכיתה ב'. חוסר אונים מול המערכת, תחושה של חוסר התייחסות, עבודה מרובה בבית על למידה ועל גבולות, ואם זה לא די, אז תלונות מבית הספר על התנהגות לא מתאימה, על התפרצויות וכעסים וגם על אי עשייה לימודית באופן גורף.
אלי הם הגיעו באמצע השנה. התחלנו תהליך. הבנתי שהדבר הראשון הנכון עבור הילד החמוד הזה, לתת לו תחושה שרואים אותו, שמבינים אותו, שאכפת ממנו. שאלתי אותו פעם אחת איך הוא מרגיש בפגישה, אז הוא אומר: טוב, כי את נותנת אופטימיות.
השלב השני - לתת לו כלים איך להתמודד כשמכעיסים אותו, כשהוא מרגיש שלא מבינים אותו, איך להתמודד עם הכעסים של עצמו.
הצלחנו בכוחות משותפים לחזק את הבן, להעלות את ביטחונו העצמי, ללמד אותו להתמודד עם הכעסים שלו ואכן השינוי ההתנהגותי בא לידי ביטוי לשביעות רצון כולנו - כל המערכת.
אלא ש.... בבית הוא יושב ומכין עם אמא משימות לימודית. בבית הספר לא עושה דבר וחצי דבר. הפער הלימודי גדל. ואין מענה.
כמאמנת נדרש ממני להיות יצירתית, ולחפש כל הזמן רעיונות חדשים לסייע לילדים לבוגרים ולהורים לעשות פריצת דרך.
גם הפעם נדרשתי לכך, מתוקף הנסיבות. נדרשתי לעשות פריצת דרך. לחשוב אחרת. מחוץ לקופסה.
וכשראיתי שהשנה מתקרבת לסיומה והיה חשוב שהבן יסיים את השנה עם חווית הצלחה קטנה ככל שתהיה, אבל שתהיה, הצעתי את הדבר הזה:
'קזינו' לימודי! כל פעם שהמחנכת שולחת לי סמיילי, סמיילי על עשייה בכיתה, הבן מקבל 3 שקלים. לא הייתי בטוחה שזה יעבוד, אבל זה עבד.
הסמיילים הגיעו! איזו שמחה! וה'קזינו' נפתח. הבאתי מלא מלא מלא עשרות אגורות. והילד התחיל לספור, ולספור, ולספור... למנות, ולמנות ולמנות. והמצלצלים צלצלו. צלצול את צליל השינוי - שכל כך נעים באוזן ובנשמה.
הוספנו שיעור בהמרה, בכלכלה ובעיקר בפריצות דרך.
מה שהכי חשוב שקרה כאן שהבן היקר הצליח לפרוץ את מחסום אי שיתוף הפעולה הלימודי.
הוא הצליח להוציא מחברת ולעבוד. הוא הצליח להתמודד עם חווית כישלון מתמשכת. הצליח לראות שהוא יכול, שגם אם קשה - הוא מתגבר.
זה השיעור החשוב המרגש והמהותי ביותר. גם אם זה בעזרת 'קזינו'.
ובשבילי - זהו רגע של נחת וסיפוק אין סופי.
לשמוע את אמא של.... מדברת על מהפך, שמים וארץ בקול חנוק מדמעות, על פגישת הורים כשכולם מרוצים ונרגשים והילד עובד. הללוייה!
רוצים לקרוא עוד סיפורי מתאמנים שהצליחו לעשות פריצות דרך - בקישור הזה.
תוכלו גם לבקר באתר החדש שלי - להתרשם, להעיר ולהאיר - אשמח ללמוד מכם.
אשמח לסייע לעוד משפחות לעשות פריצת דרך משמעותית - באהבה גדולה.

gambling-602976_1920 (1)

אימון אישי להצלחה בכניסה לחטיבת הביניים

באחת מפגישות הערכה ובקרת התהליך האחרונות שקיימתי עם הורים שהבן שלהם השתתף בתכנית האימון להצלחה בלימודים, אמר האב: "האימון חיבר את כולם אל כולם במשפחה – הפכנו להיות צוות". להערכת ההורים ולהערכתי שלי, הבן המתאמן אכן התקדם כברת דרך יוצאת דופן וממש יצר בעצמו פריצת דרך, עם כניסתו לחטיבה. בתחילה הוא היה בעצם תלמיד עם קשיי למידה שחווה הרבה חוויות לא נעימות, של כישלון, של תסכול, של קשיים חברתיים ולימודיים רבים. בעזרת הוריו שנטלו יוזמה ואחריות רבה הצליח הבן להיכנס לתכנית האימון.
לאחר שלב ההכרות, ההתקרבות ויצירת האמון בי כמאמנת, שיתף פעולה באופן מלא, לא חשש! ויזם העלאת נושאים שקשה לו אתם. חיפשנו ביחד דרכים ופתרונות. הוא היה מוכן להתנסות וללמוד מתוך ההתנסות (שלב חשוב ובסיסי באימון - למידה מתוך ההתנסות והניסיון) איך להצליח.
אין ספק שהיום הילד הזה ומשפחתו קוצרים את הפירות. הילד מרגיש מאד טוב בבית הספר, בחט"ב, מוערך על ידי חבריו ומאד מקובל חברתית, יודע ומציב לעצמו מטרות ברורות וראויות וצועד קדימה תוך מאמץ ועידוד ותמיכה של כל המשפחה.

מסיימים את השנה בטוב, גם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז

מיכל מכיתה ח' משתפת

התוצאות הטובות שאני קבלתי מתוך השתתפותי בתכנית - מוטיבצייה להשקיע בלימודים, אני מאמינה בעצמי, יודעת לקחת אחרית, מצב הרוח שלי טוב יותר, למדתי למצוא עניין בנושאים שלא מעניינים אותי, נקודת המבט שלי התרחבה. זה שדברנו גם על דברים שמעניינים אותי ושאני אוהבת מעבר ללימודים היה לי מאד חשוב ותומך. זה מאד עזר לי. ההורים של מיכל מוסיפים - שהפגישות והאימונים נתנו לה הרבה כוח והרגשה טובה ואנחנו מאד שמחים שעשינו זאת.

student-balancing-books-16137452

אימון הצלחה במעבר לבית ספר חדש

הגיע אלי ילד צעיר, בכתה ד', שדאג מאד לקראת כניסה לבית ספרו החדש. הוא היה מאד מבולבל ומודאג. הוא שיתף בהרבה דאגות שהיו לו וגרמו לו תחושה של מצוקה. הוא לא ידע איך הוא יסתדר עם החוקים של בית הספר החדש, איך הילדים יקבלו אותו, האם הוא יהיה רצוי בחברתם. הוא מאד מאד היה מודאג לקראת תחילת השנה. בתהליך האימון המשותף עמו ועם ההורים קיבל הילד הרבה בטחון וכוח.

הילד יצר לו תמונה מאוזנת של "האיומים וההזדמנויות" באופן מידתי, פרופורציות. תהליך המודעות והחשיבה הזו חיזק את האמון של הילד בעצמו, הביטחון העצמי שלו עלה, ותכנית עבודה ברורה שיצרנו יחד הפיגה את חששותיו. הכנת תכנית עבודה מסודרת יצרה לו תחושה של וודאות ושליטה במצב. לעומת התחלת התהליך: שהמצב שלט בו. האימון והכנת תכנית פעולה להצלחתו, הכינו אותו היטב "למשחק הבא" ועם כל הכלים ושינוי דרכי חשיבה שהשפיעו רבות על הרגשתו, ועמדותיו והתנהגותו.
התוצאה: הילד הגיע לבית ספרו החדש עם הכנה מנטלית נכונה, חשיבה חיובית, בהירות ביחס לתהליך והשלבים שהוא יעבור. כל אלו יצרו לו וודאות, הפחיתו חששות ובתחילת השנה הכניסה וההשתלבות היתה לו ממש חוויה טובה.
היום, כחודשיים לאחר תחילת שנת הלימודים יש לו כבר הרבה מאד חברים! הוא מכיר כמובן את החוקים של בית הספר, יש לו הישגים וציונים טובים, והחשוב אולי ביותר – שכל אלו נותנים לילד הרגשה שתהליך ההתמודדות הזו שראה אותו כאתגר נותן לו תחושה של 'שווה', אדם בעל ערך עצמי גבוה, בטחון עצמי, הוא משדר אנרגיות טובות לסביבה ולעצמו ובסך הכל כולם מלאי שביעות רצון מההתמודדות הבוגרת האחראית של הילד בכניסתו למקום חדש.
אומרת אמו: "המעבר לבית הספר החדש היה לו חלק ומופלא", והילד מוסיף בשפתו הציורית: "בהתחלה הכל היה לי כמו קופסה ענקית שחורה ואדומה וכבדה, שהפכה לקופסה צהובה ולבנה קטנה עם קשת שנכנסת ליד וזה קל, כמו מתנה". וחיוך רחב על פניו ועיניו בורקות.

נו, מה אתם אומרים?
לעניות דעתי, נראה שאכן הילד קיבל מתנה כדבריו. וזו אכן מתנה חשובה לחיים. הילד למד תהליך וכלי חשיבה חשוב ביותר - איך להפוך בעיה להזדמנות! כיצד להפוך דאגות וחששות כבדים לתהליך של התמודדות אחראית תוך יצירת תכנית פעולה שיישומה מביא אותו להצליח ב'גדול'.
המשפחה שיתפה אותי כי התעצמה מאד מהתהליך שהילד חווה בהתמודדות שלו. ברגע שהילד הרגיש שהוא שולט במצב והמצב איננו שולט בו, הוא מרגיש שהעולם החדש לא גדול עליו, הוא מבטא יותר רוגע ושמחת חיים, מצבו האישי הקרין והשפיע מאוד לחיוב על כל המשפחה.
נקודה חשובה שאפשר לראות בתהליך היא התנהגות אמו של הילד. האם הביאה את המנהיגות האישית – שבאה לידי ביטוי ברור של תמיכה, ביצירת תנאים לחיזוק תחושת הביטחון של בנה, סייעה בהפחתת רמת החרדה שלו, ויצרה סביבה רגועה, מאוזנת, עניינית ומכילה.
והילד עצמו – עבר תהליך של הפחתת רמת החרדות והעצמת הביטחון העצמי – חיזוק החשיבה החיובית, חיזוק האמון בעצמו וביכולותיו, הוא קיבל כלים לפיתוח כישוריו החברתיים – למד כיצד לא לחשוש להיות ביוזמה, איך להפוך מצב של חוסר וודאות למצב שיש בו וודאות, מצב שמאפשר לו תחושת בטחון בסביבה בה הוא פועל.

תלמידים מצליחים
20150824_100930

אימון לחיזוק הדימוי העצמי וחיזוק הקשרים החברתיים

ילדה בת 12 שהגיעה אליי עם קשיים חברתיים, קשיים בלימודים, תסכולים, התפרצויות זעם וקושי רב בלקיחת אחריות ובהתארגנות. יצאנו לדרך לאט לאט, כמו שאומרים כמו שקיפודים עושים אהבה - ''''בזהירות בזהירות''''....
בשלב הראשון נדרש תהליך לבניית האמון של הילדה בי, שכן היא הגיע בעמדה "שהעולם כולו נגדה".
רק כאשר נוצר האמון בי, בהיותי תומכת ומקבלת אותה, נסללה הדרך לבניית האמון שלה בעצמה.
אימנתי אותה לבטא את מיטב יכולותיה וכישוריה ולהגיע למה שהיא כיום. לדברי אמה בתה היום: "ילדה שיותר בטוחה בעצמה, בעלת יכולת ביטוי טובה יותר, מוצאת את עצמה בחברה הילדים בצורה טובה, היא יותר סומכת על עצמה ועל שיקול דעתה, מוכנה להתמודד עם המקומות שקשה לה ומנסה בעזרת הכלים שלמדה למצוא פתרונות לבעיות". לדעת אמה חוויות ההצלחה שחוותה במהלך תכנית האימון מאד חזקו אותה.
לא פעם הורה, (תוך כדי התהליך האימון), לומד להתבונן בעצמו, ולראות שיש לו על מה ל''''עבוד'''', להשקיע בשיפור העצמי שלו, לזהות במדוייק איפה הוא היה רוצה לעשות שינוי בחייו או ביחסיו עם ילדיו. יש הורים הנכנסים לתהליך אימון אישי עבור עצמם, רואים במה נתרם ילדם וגם הם רוצים. הולכים בעקבות הצלחת הבן/הבת.

002